Офіційний сайт Нетішинського НВК

Головна
Програма розвитку
Наші досягнення
Фотогалерея
Мапа сайту
Історія школи
НВК в ЗМІ
Про школу

Важливо знати!

    Навчальний заклад обслуговує дільничний офіцер поліції
сектору превенції Нетішинського ВнП Славутського
ВП ГУНП в Хмельницькій області лейтенант поліції
Зелевський Владислав Олександрович та
інспектор ювенальної превенції сектору превенції Нетішинського ВнП
Славутського ВП ГУНП в Хмельницькій області майор поліції
Волошина Тетяна Вікторівна.

Безкоштовні "гарячі"
телефонні лінії

Міні-чат

Опитування

Як Ви оцінюєте наш шкільний сайт?
Всего ответов: 435


Як Ви оцінюєте роботу навчального закладу?
Всего ответов: 422


Які якості повинен мати сучасний вчитель?
Всего ответов: 450


Ваша думка щодо єдиної форми.
Всего ответов: 373

Корисні посилання

Відвідування сайту

Статистика ucoz.ua


Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Статистика liveinternet.ru

Форма входу








методичні об'єднання




Кафедра початкових класів






Тема: Підсумок за темою «Шевченкове слово». В. Скомаровський «Над Кобзарем»

Мета: розширити знання учнів про життя і творчість Т. Г. Шевченка. Розвивати мислення, творчу уяву, активність, інтонаційні навички. Виховувати любов до віршів Т. Шевченка, бажання більше знати про його життя та творчість; показати велич постаті Тараса Шевченка.
Обладнання: Портрет Т. Г. Шевченка, ілюстрації до творів, малюнки учнів, виставка книг про життя і творчість Т. Г. Шевченка, збірка творів для дітей «За сонцем хмаронька пливе», мультимедійна презентація «Шевченко - художник».















Хід заняття
І. Оголошення теми та мети уроку, мотивація навчальної діяльності.


Ми сьогодні мову поведемо, діти,
Про людину знану у цілому світі.
Про чудові твори, і трагічну долю,
Про його одвічне прагнення до волі.
Ми сьогодні з вами поговорим класом
Про величну постать Шевченка Тараса.


   - Ми помандруємо до чистих джерел Тарасової творчості, будемо говорити про життєвий та творчий шлях геніального сина українського народу Тараса Григоровича Шевченка. Це він мав справді “од Бога і голос, і ті слова”, які пішли “меж люди”. І б’ються схвильовано серця українців при читанні його творів. Навіть в найтяжчі часи в родинах українців зберігались книги з його творами. А ті, кого лиха доля в пошуках кращого жит¬тя гнала на чужину, разом з Біблією, грудочкою рідної землі везли в ті далекі краї “Кобзар” Т. Шевченка. Він разом з ними промовляв: «я так люблю мою Україну убогу.”
   Сьогодні у нас підсумковий урок за темою «Шевченкове слово». Кожна група презентуватиме своє завдання. Прочитаємо вірш «Над « Кобзарем», і напишемо контрольну роботу.
    Під час мандрівки будемо уважними, творчими, активними.
   - Отже, чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?


І І. Робота в групах


І група заздалегідь отримує завдання інструкцію. Підготувати розповідь про дитячі роки Тараса Шевченка,вірші поета про його дитинство. І група
Навесні, коли тануть сніги
І на рясті заграє веселка,
Повні сил і живої снаги
Ми вшановуємо пам'ять Шевченка.


2.Повідомлення учнів про дитинство Тараса.
    2-й уч. Дата 9 березня 1814 року пам'ятна у історії української літератури. Тоді, темної ночі, перед світанком, у селі Моринцях, на Звенигородщині, у хаті Григорія Шевченка, кріпака пана Енгельгарда, блиснув єдиний на все село вогник: народилася нова панові кріпацька душа, а Україні - її Великий співець - Тарас Шевченко.
    3-й учень.

Не називаю її раєм, Тії хатиночки у гаї
Над чистим ставом край села.
Мене там мати повила
І, повиваючи, співала,
Свою нудьгу переливала
В свою дитину...В тім гаю,
У тій хатині, у раю
Я бачив пекло...Там неволя,
Робота тяжкая, ніколи
І помолитись не дають.

    4-й уч. Безрадісним було дитинство Тараса. Тяжке кріпацьке життя. Був він і пастухом, і кухарчуком, і козачком, тобто слугою у пана.
    5-й уч. Ось як згадує Т. Г. Шевченко про своє дитинство.

Мені тринадцятий минало.
Я пас ягнята за селом.
Чи то так сонечко сіяло.
Чи так мені чого було?
Мені так любо, любо стало.

    7-й уч. У 9 років Тарас залишився без матері, зазнав тяжких знущань лихої мачухи. Коли хлопчику було 11, помер батько.

Перегляд презентаціі
    ІІ група отримала завдання інструкцію - підготувати розповідь про художній хист Т. Шевченка.


ІІ група
    1-й уч. Ще з дитинства Т. Г. Шевченка тягло до малювання. Крейдою чи вуглинкою змальовував усе, що бачив. Як випадала вільна хвилина, хлопчик брав аркуш паперу, недогризок олівця і, сховавшись в бур’янах, малював усе, що бачив довкола, малював лише чор¬ним олівцем, бо інших у нього не було.
    2-й уч. Коли Тарас був юнаком забрав його пан, як свого слугу, аж у Пертербург. Знущався над ним і над його талантом художника.
    4-й уч. Коли Т. Г. Шевченко перебував у кріпацькій неволі, то художники зібрали 2500 крб. і викупили його.
    5-й уч. Т. Г. Шевченко навчається в Академії мистецтв і в цей час він все більше задумується над гіркою долею рідного краю, над безправним становищем покріпаченого люду.
    Пропонуємо вашій увазі презентацію «Шевченко -художник» Словникова робота.Офорт.Сепія.



ІІІ група отримує завдання інструкцію. Інформувати про роки заслання Тараса. Підготувати поетичні твори Шевченка, у яких звучить заклик до боротьби за волю.
   ІІІ група
    1-й учень.

Думи мої, думи мої,
Лихо мені з вами!
Нащо стали на папері
Сумними рядками?

    2й уч. Його славні твори кликали до боротьби за волю. Мріяв поет про прекрасне майбутнє трудящого народу, але добре знав, що за все це треба боротися.
    3-й уч. Вставайте, кайдани порвіте,
І вражою, злою кров'ю
Волю окропіте, - закликав поет.
    4-й учень. За сміливі заклики, вільнодумні твори царський уряд переслідував і жорстоко карав поета. Найтяжчою карою була заборона писати і малювати.
    5-й учень. Відправили Т.Г. Шевченка на заслання. Але ні цар, ні жандарми не змогли заглушити могутній голос великого поета.
    6-й учень. У 1861 році на Україну страшним громом, чорною хмарою печалі прилетіла сумна звістка - у Петербурзі 10 березня перестало битися серце великого поета.
   Поховали Т. Г. Шевченка в Україні над Дніпром, поблизу Канева. Ми шануємо пам'ять поета. Він є нашою гордістю, честю і славою. І нам, дітям, потрібно знати його твори, його життя. Пам'ять про Т. Г. Шевченка живе у серцях людських. Його іменем названі вулиці, театри, школи. Пам'ятники Шевченку стоять у багатьох містах України, у різних країнах світу. Презентація « Пам’ятники Шевченку»


ІІІ. Хвилинка відпочинку. Вправи на увагу. Гра «Роби все навпаки»
    Сядьте, руки вниз, руки вгору, руки назад, нахил вліво, вправо. Чи всі були уважні? Підняти руки вгору чиї імена починаються на А, присісти всім, у чиєму імені є літера Д, Помахати руками усім, чиї імена мають літеру В . Покрутитись дзигою усім, у кого гарний настрій. Офтальмологічна хвилинка.


ІV.Репродукція знань за темою.
    Ви гарно працювали в групах, підготували цікаву інформацію про життя та творчість великого Кобзаря. А тепер об’єднаємо свої зусилля і переконаємось, що поезія Т.Шевченка актуальна і в наш час.
    Робота з виставкою книг поета та репродукцій його художніх творів.
- Як називається збірка поетичних творів Т. Шевченка?
- Чому поет вибрав саме таку назву?
- Які збірки творів видано для дітей? Хто автори ілюстрацій до творів Великого Кобзаря?
    Т. Г. Шевченко для нас це не тільки те, що вивчають, а й те, чим живуть. З чого черпають сили й надії. Які вірші знаєте? Підсумок.
1. Робота з підручником.
2. Читання вірша В. Скомаровського «Над « Кобзарем»
3. Робота над запитаннями до розділу
    Продовжіть речення: Тарас Шевченко не тільки геніальний поет, він — великий ...
- Які з художніх творів вам знайомі?
- Що ви знаєте про перебування поета у нашому краї?
   .Проблемне запитання. Як ви вважаєте: звідки черпав наснагу Шевченко? Підсумок.


4.Підсумок за темою. Контрольна робота.(учні виконують письмово)
1.Збірник творів Шевченка.
2.Дата народження Шевченка.
3.У якому селі народився Тарас?
4.Ким мріяв бути Тарас?
5.Із якого вірша рядки «Пишається калинонька, явір молодіє»
6.Назва гори,де покоїться Шевченко.
5.Робота поетичної майстерні. Створення сенкана.


V.Підсумок уроку
   Тарас Григорович Шевченко прожив усього 47 років, із яких 24 роки був у кріпацтві. 10 років мучився в солдатській неволі на засланні і всього 13 років був вільною людиною. 13 років волі...
   Хотілося поетові мати на Україні маленький будиночок. Але не судилося йому ні сімейного затишку, ні діток, яких він дуже любив. Це для них він написав і безплатно відправив на Україну 1000 Букварів. Було це незадовго до смерті.


Метод «Мікрофон»
- Що нового дізнались на уроці? Чи справдились очікування?
- Чи сподобався урок і чому?
- Які вірші Т.Шевченка ви любите найбільше?
- Що б ви хотіли запитати у Тараса?
- За що хотіли б подякувати?
- Чому Шевченка називають великим?
   Вся Україна шанує Шевченка як великого генія, як свій прапор, як свій ідеал. Ми вчимося у нього любити рідну мову, рідний народ. Рідну землю.


VІ .Домашнє завдання.
    Намалювати ілюстрацію до одного з віршів Т. Шевченка. Ст.26.





Скачати Конспект уроку "Підсумок за темою «Шевченкове слово». В. Скомаровський «Над Кобзарем»"





    Designed by Shostak
    Copyright MyCorp © 2019
    Сделать бесплатный сайт с uCoz

        (теги:Загальноосвітня школа І – ІІ ступенів та ліцей,Нетішинський НВК, школа та ліцей міста Нетішин, НВК Нетішина,НВК міста Нетішин, школа №3 міста Нетішин )