Офіційний сайт Нетішинського НВК

Головна
Програма розвитку
Наші досягнення
Фотогалерея
Мапа сайту
Історія школи
НВК в ЗМІ
Про школу

Важливо знати!

    Навчальний заклад обслуговує дільничний офіцер поліції
сектору превенції Нетішинського ВнП Славутського
ВП ГУНП в Хмельницькій області лейтенант поліції
Зелевський Владислав Олександрович та
інспектор ювенальної превенції сектору превенції Нетішинського ВнП
Славутського ВП ГУНП в Хмельницькій області майор поліції
Волошина Тетяна Вікторівна.

Безкоштовні "гарячі"
телефонні лінії

Міні-чат

Опитування

Як Ви оцінюєте наш шкільний сайт?
Всего ответов: 435


Як Ви оцінюєте роботу навчального закладу?
Всего ответов: 422


Які якості повинен мати сучасний вчитель?
Всего ответов: 450


Ваша думка щодо єдиної форми.
Всего ответов: 373

Корисні посилання

Відвідування сайту

Статистика ucoz.ua


Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Статистика liveinternet.ru

Форма входу












Співпраця психолога з класним керівником щодо роботи і особливостей супроводу дітей, сімей різних категорій




    Класний керівник є організатором виховної роботи в класі, яка є спрямованою на розвиток учнів. Його роль у зв’язку з посиленням виховної функції школи постійно зростає (розпалися дитячі організації, сімейні зв’язки не відзначаються міцністю).
    Робота класного керівника з дітьми є практично єдиною можливістю, яка дозволяє заповнити вакуум, у якому опиняються школярі. Діти потребують реальної допомоги, підтримки та захисту.
    Психолог з класним керівником покликані забезпечувати нормальні умови й ресурси для формування її індивідуальності, адаптації до існуючих соціально-економічних умов, комфортного навчання.
    Питання професійної взаємодії психолога з вчителем є однією з найважливіших умов успішної психологізації навчально-виховного процесу.
    Скоординованість дій психолога і вчителя забезпечує єдність, цілісність психолого-педагогічного впливу як на особистість учня, так і на батьків, що зрештою, сприяє підвищенню рейтингу закладу шкільної освіти.
    Сучасна школа переживає нині досить складний період, коли здійснюється рішучий поворот педагогічного процесу до особистості школяра. Нова школа має поважати гідність кожного учня, його індивідуальні запити й інтереси, створювати сприятливі умови для самопізнання, саморозвитку, самовизначення та самореалізації особистості школяра. В ході навчально-виховної діяльності має відбуватися цілеспрямований розвиток певної системи психічних якостей особистості учня, що так необхідні для сучасного життя. У практиці роботи шкільної психологічної служби особистісне зростання школярів може досягатися шляхом застосування відповідних засобів психодіагностики, психологічної освіти та психорозвивальних методів, спрямованих на комплексне вивчення якостей школярів, зниження тривожності учнів, поліпшення їх адаптації в умовах навчального закладу , корекції способу життя.
    Отже, основні напрямки роботи практичного психолога в навчальному закладі:
    - психодіагностика ( групова та індивідуальна) – адаптація учнів 5, 10-х класів, вивчення інтересів та нахилів для вибору предметів у допрофільних та профільних класах (7, 9-і класи), вивчення індивідуально-типологічних особливостей учнів, міжособистісних стосунків учнів в класі, взаємовідносини з класним керівником, куратором. Особлива увага звертається на «ізольованих» учнів в класі, тих, хто не має взаємних виборів, тобто почуваються одинокими в колективі, тривожні учні, з високим рівнем агресивності, правопорушники. Потребують особливої уваги така категорія як обдаровані учні, тому що часто є «білими» воронами в класі. Результати діагностики повідомляються класним керівникам з висновками та рекомендаціями.
    - психокорекція (індивідуальна, групова) направлена на роботу з учнями, які потребують особливої уваги ( за результатами діагностики, за запитами класних керівників). Корекційною роботою охоплюються учні з девіантною поведінкою, високим рівнем агресії, тривожності, невротизації, з комунікативними проблемами, обдаровані.
    - просвіта передбачає участь психолога в роботі батьківських зборів, висвітлення актуальних питань виховання, вікові психологічні особливості; семінари-практикуми для класних керівників, які підвищують професійний рівень вчителя, оптимізують відношення до учнів, батьків, дають змогу рефлексувати. Важливим моментом є участь психолога в роботі педагогічної ради як носія принципів гуманістично орієнтованого навчально-виховного процесу. Психолог є частим гостем методичних об’єднань вчителів-предметників, класних керівників з питаннями ефективної взаємодії з учнями та батьками, підвищення рівня психологічних знань.
    - консультування класних керівників з різних аспектів навчально-виховного процесу: за результатами діагностики, в разі виникнення проблем, конфліктів, підготовки до батьківських зборів, виховних годин, самоосвіти з питань психології.
    Злагоджена взаємодія психолога і класного керівника відкриває шлях до використання багатьох ще не задіяних резервів освітнього процесу, адже такий підхід складає підгрунтя не тільки особистісного зростання школярів і скоординованості дій учасників навчально-виховного процесу, але й формування команди із педагогічного колективу.
    Колектив, у якому учень почувається комфортно, затишно, прагне до самореалізації, зростає духовно, - мрія кожного творчого класного керівника.
    Яким має бути сучасний класний керівник ? Для побудови конструктивного діалогу з учасниками навчально-виховного процесу йому важливо:
- керуватися атракцією – позитивно ставитися до суб’єкта учіння незалежно від змісту, який він несе;
- володіти антиципацією – прогнозувати або передбачати наслідки дій, впливу, здатність будувати алгоритм просування уперед, здатність мислити випереджально;
- мати гностичні здібності, поставлені у центр педагогічних здібностей, тобто об’єктивно пізнати свою душу і душу дитини, вміти планувати пізнавальну діяльність учнів і свою;
- навчитись мистецтву рефлексії – здатності подивитись на ситуацію з позиції зовнішнього спостерігача, усвідомити себе в ситуації і те, як сприймають тебе оточуючі;
- бути емпатійним – позитивно емоційно ставитися до іншого, прагнути зрозуміти відносини, почуття, психічний стан іншої особи, вміти розділити радість іншого;
- бути творчою особистістю, володіти планетарним мисленням, бо тільки тоді можна розпізнати оригінальність інших і сприяти їхньому розвитку та самовдосконаленню.
    Насамкінець, хотілось би запропонувати до уваги Притчу про людину (притча є одним з ефективних засобів у виховному процесі):
    «Одна людина вирішила змінити світ. Але світ такий великий, а вона така маленька. Тоді вона вирішила змінити своє місто. Але місто таке велике, а вона така маленька. Тоді вона вирішила змінити свою родину. Але родина в неї така велика, одних діток із десяток. Тоді людина вирішила змінити те єдине, що їй до снаги... Саму себе». Я не пропоную учасникам зустрічі змінювати себе, але постійно пам’ятати про імідж класного керівника, бути професіоналом, аналізувати власну діяльність, досягати поставлених цілей.








    Designed by Shostak
    Copyright MyCorp © 2019
    Сделать бесплатный сайт с uCoz

        (теги:Загальноосвітня школа І – ІІ ступенів та ліцей,Нетішинський НВК, школа та ліцей міста Нетішин, НВК Нетішина,НВК міста Нетішин, школа №3 міста Нетішин )