Офіційний сайт Нетішинського НВК

Головна
Програма розвитку
Наші досягнення
Фотогалерея
Мапа сайту
Історія школи
НВК в ЗМІ
Про школу

Важливо знати!

    Навчальний заклад, в якому Ви навчаєтесь, обслуговує старший оперуповноважений сектору кримінальної міліції у справах дітей Нетішинського МВ УМВС капітан міліції

Чаленко Наталія Олександрівна роб. тел. 3-47-95
каб. 23 Нетішинського МВ

Безкоштовні "гарячі"
телефонні лінії

Міні-чат

Опитування

Як Ви оцінюєте наш шкільний сайт?
Всего ответов: 387


Як Ви оцінюєте роботу навчального закладу?
Всего ответов: 375


Які якості повинен мати сучасний вчитель?
Всего ответов: 396


Ваша думка щодо єдиної форми.
Всего ответов: 325

Корисні посилання

Відвідування сайту

Статистика ucoz.ua


Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Статистика liveinternet.ru

Форма входу









                      Соціально-психологічна служба

Соціальний педагог



Федун В.П.,
соціальний педагог




   Для сучасного українського суспільства проблема життєвих умінь особистості, її соціальної компетентності – не просто проблема системи освіти. Це, швидше, проблема соціуму: батьків, оточення, громадських і державних організацій тощо. Адже життя –
   це не лише біологічний процес, який складається зі сну, вживання їжі, задоволення природних потреб для підтримання життя. Життя – це коло спілкування, спільні інтереси, вміння презентувати себе, пристосуватись до різних життєвих обставин, це вміння зберегти своє життя, здоров’я, швидко зорієнтуватись в екстремальних обставинах тощо.
    Будь-яка людина, що працює з людьми, є учасником соціальних відносин і наскільки якісніше вона буде підготовлена до цього, тим успішнішою буде її професійна діяльність.
    Під соціальною компетентністю розуміється здатність встановлювати соціальні контакти і здійснювати ефективну взаємодію у великих і малих соціальних групах, вміння успішно вирішувати проблемні ситуації.
    Соціальна компетентність включає в себе цілу низку компетенцій: соціокультурні, комунікативні, особистісно-адаптивні, а також співробітництво і організаторська діяльність. Кожна з них містить у собі наступні психологічні критерії: толерантність, адаптивність, упевненість у собі в умовах невизначеності, спрямованість на успіх, конфліктність. Від рівня сформованості даних понять залежить наскільки комфортно людина відчуває себе в соціумі. Головна мета діяльності соціального педагога в даному напрямку полягає у наданні допомоги учням зрозуміти і осмислити власне життя, навчанні самостійно та успішно вирішувати як щоденні життєві завдання, так і складні життєві проблеми, тобто стати життєво компетентними, життєстійкими, життєздатними.
   Старший шкільний вік, на наш погляд, створює передумови для успішного формування і розвитку соціальної компетентності. До них належать:
• прагнення до більш повного виявлення і розвитку своїх особистісних можливостей, що проявляється у ставленні до творчості, самостійності, самореалізації, активності у відношенні до майбутнього;
• суттєве зростання незалежності, «автономності» в судженнях і самооцінці;
• висока критичність при оцінці себе, своєї відповідальності в дії, критика поведінки оточуючих;
• прагнення до розширення власних соціальних зв’язків, набуття нових соціальних ролей;
• підвищення низки показників самовідношення: самоповага, очікування позитивного ставлення оточуючих, наполегливість у досягненні цілей, прагнення до подолання труднощів тощо;
• зародження здатності і готовності брати на себе відповідальність, аналізувати свою роль в ситуаціях соціальної взаємодії;
• якісні зрушення в соціальному розвитку, пов’язані з переходом від поглибленого самопізнання і пізнання оточуючих до особистісного самовизначення.
   Тому роль соціального педагога як спеціаліста психологічної служби системи освіти України у формуванні соціальної компетентності учнів є важливою. Соціальний педагог перш за все сприяє розвитку, а точніше саморозвитку особистості, забезпечує
   консолідацію всіх сил і можливостей для забезпечення високого рівня життєвої компетентності, функціональної грамотності, здатності до безперервної професійної освіти, критичного осмислення сучасності, самопізнання, саморозвитку та самовдосконалення.
   Розглянемо, яким чином здійснюється супровід розвитку соціальної компетентності через призму основних функцій соціального педагога:
- діагностична функція забезпечує вивчення та оцінку особливостей діяльності і розвитку учнів, мікроколективу ( класу чи референтної групи). Застосовуються методики виявлення рівня тривожності, самооцінки та рівня домагань, агресивності, захисних механізмів, соціометричне дослідження, референтометрія, анкетування на виявлення «проблемного поля».
- прогностична функція передбачає прогнозування на основі спостережень та досліджень посилення негативних чи позитивних сторін соціальної ситуації, що впливає на розвиток особистості чи групи. Реалізується через розробку програм індивідуального розвитку учнів.
- консультативна функція передбачає рекомендації учням, батькам, учителям з питань соціального розвитку. Застосовується для розв’язання проблематики взаємовідносин у шкільних колективах, пов’язаної з деструктивним впливом окремих дітей, профілактика стресових розладів поведінки та подолання тривожного стану учнів.
- профілактична функція полягає у формуванні усвідомлення про доцільність соціально значимих норм та правил поведінки, ведення здорового способу життя, сприянні запобіганню негативних явищ в учнівському середовищі. Забезпечується різноманітними тренінговими заняттями: тренінг на досягнення психічної рівноваги, зниження емоційного напруження, проблемно-конструктивний тренінг, тренінг з профілактики адитивної поведінки.
- соціально-перетворювальна функція - сприяння соціальному і професійному визначенню особистості, соціальній адаптації. Забезпечується заняттями за програмою саморозвитку та самовдосконалення підлітків, програмою «Самовдосконалення для подолання агресивних проявів серед підлітків», факультативом «Людина і світ професій».



    Мета: сприяння розумінню дітьми і молоддю через просвітницьку роботу переваг здорового способу життя, формування принципів здорового способу життя, стимулювання до самостійного й усвідомленого вибору життєвої позиції, визначення шляхів позитивної соціалізації молоді, здобуття знань, умінь і навичок здорового способу життя та відмова від негативної поведінки, виховання та розвиток творчої особистості, гідного громадянина України.
    Основним завданням служби є забезпечення процесу соціалізації учнів у навчально – виховній діяльності, захист їхнього психічного, фізичного, соціального і духовного здоров’я, сприяння педагогічно доцільному і безконфліктному входженню молодої людини у світ дорослих, підготовка до самостійного життя в суспільстві, попередження і педагогічна корекція вад та відхилень розвитку особистості.

    Для реалізації цієї мети використовуються різні види робіт:
1) Консультативна, яка полягає в допомозі людині вирішити ті проблеми, з якими приходять до психолога;
2) психодіагностична включає виконання різних методик, тестів, опитувальників (на виявлення особових особливостей, міжособових відносин, пізнавальних процесів).
3) психокоректувальна робота направлена на подолання негативних явищ в учбовому закладі, в сім'ї, в соціальному оточенні і розвиток здібностей, формування особи учня.
4) профілактична робота, суть якої полягає в попередженні можливих неблагополучний в психологічному і особовому розвитку учня.

    Як допомогти дитині влитися в новий колектив

Рано чи пізно настає такий момент, коли дитина виходить з-під повної опіки батьків і потрапляє в дитяче суспільство, де вже самостійно будує стосунки з вчителями (вихователями) і однолітками, сама відвойовує своє "місце під сонцем", росте і розвивається як особистість.

детальніше >>>>

    Необхідність рухової активності для розвитку розумових здібностей

- Фізіологи, займаючись вивченням розвитку мозку і його функцій, доказали, що при будь-якому руховому тренінгу тренується у першу чергу мозок.
- Вірно підібрані рухи й пози можуть сприятливо впливати на функціонування структур головного мозку.

детальніше >>>>

    Дитяча агресивність. Як її подолати?

Як можна допомогти людині, яка потерпає від власної агресивної поведінки? Так, часто близькі нам люди можуть поводитись жорстоко, грубо, удатися до насилля. І ми, страждаючи від такого відношення, не в змозі виправити цю жахливу ситуацію.
Але, якщо ми зрозуміємо, що стало причиною агресивності і які є можливості змінити цей стан, наше життя перетвориться на краще..

детальніше >>>>


  Корисні посилання







    Designed by Shostak
    Copyright MyCorp © 2018
    Сделать бесплатный сайт с uCoz

        (теги:Загальноосвітня школа І – ІІ ступенів та ліцей,Нетішинський НВК, школа та ліцей міста Нетішин, НВК Нетішина,НВК міста Нетішин, школа №3 міста Нетішин )