Офіційний сайт Нетішинського НВК





Локус страху в екзистерції людини ХХІ століття
(на матеріалі роману С.КІНГА «ЗОНА ПОКРИТТЯ»)





Автор: Форсюк Надія Анатоліївна
Хмельницьке територіальне відділення Малої академії наук України
Навчальний заклад/клас: учениця 11 класу Нетішинського НВК «Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів та ліцей»
Науковий керівник: Форсюк Валентина Миколаївна, вчитель світової літератури Нетішинського НВК «Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів та ліцей»



ТЕЗИ

    С.Кінг – всесвітньовідомий майстер гротеску, фантастичних романів, творів жанру «horror». Літературознавці не вважають С.Кінга серйозним письменником, але, не зважаючи на жорсткі межі «низького жанру» і комерційну орієнтацію, його твори надзвичайно популярні і спонукають лінгвістів до вивчення творчих методів і підходів автора.
   Мета роботи: з’ясувати місце (локус) емоції страх в біологічному, психологічному та екзистенційному полі людини; вплив (позитивний чи негативний) роману жанру «horror» на сприйняття світу і формування людини ХХІ століття на матеріалі роману С.Кінга «Зона покриття».
    Завдання роботи – вивчити умови та механізми виникнення емоції страху з позицій біології, психології, філософії екзистенціалізму; з’ясувати її вплив на формування особистості за різних історичних умов; схарактеризувати засади та мотиви формування концепту страху в творчості С.Кінга; виявити літературні засоби вираження саспенсу і визначити їхню роль у створенні номінативного поля страху в романі «Зона покриття».
    Об'єкт дослідження – нарації страху в екзистенції людини ХХІ століття.
    Предмет дослідження – особливості використання літературних засобів для створення художнього світу саспенсу в романі С.Кінга «Зона покриття».
    Методи дослідження: аналізу, порівняння та аналогії, описовий, контекстний, метод соціолінгвістики. У висновках доведено вплив ідей психоаналізу та філософії екзистенціалізму на масову літературу та творчість С.Кінга; з’ясовано, що його твори належать до текстів, які акумулюють багато глибинних смислів, рівень зображених письменником архетипів у романах «horror» знаходиться глибше національних лінгвокультурних концептів, схарактеризовано поєднання характерних для масової культури образів та сюжетів із глибоким психологізмом характерів та соціальною проблематикою, що і зумовлює популярність творів С.Кінга у світі.