Офіційний сайт Нетішинського НВК





ВИКОРИСТАННЯ ІКТ ДЛЯ СТИМУЛЮВАННЯ ІНТЕРЕСУ ДО ЧИТАННЯ ТА ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНИХ КОМПЕТЕНЦІЙ НА УРОКАХ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ




Із досвіду роботи
Форсюк Валентини Миколаївни,
учителя світової літератури
Нетішинського НВК
«Загальноосвітня школа І-ІІ ст. та ліцей»






З М І С Т



ВСТУП
РОЗДІЛ І
ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА СУЧАСНОМУ УРОЦІ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ
1.1. Науково-теоретична база досвіду
1.2. Психологічна основа мотиваційної сфери навчання
1.3. Проблемне навчання і мотивація навчальної діяльності
1.4. Ікт як система засобів підвищення мотивації та ефективності навчання
1.5. Диференційований підхід – одна з умов забезпечення навчальної мотивації
1.6.Уроки з мультимедійним супроводом
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ДО ТЕОРЕТИЧНОЇ
ЧАСТИНИ
ДОДАТКИ
РОЗДІЛІІ СИСТЕМА УРОКІВ З МУЛЬТИМЕДІЙНИМ СУПРОВОДОМ
2.1.Урок 1. Жуль Верн – всесвітньовідомий мандрівник
2.2Урок 2. Ж.Верн «П’ятнадцятирічний капітан». Прославлення сили людського характеру в романі
2.3.Урок 3. Образ Діка Сенда – п’ятнадцятирічного капітана
2.4.Урок 4. Друзі і вороги Діка Сенда
2.5.Урок 5. Велич науки і знань у романі Ж.Верна «П’ятнадцятирічний капітан»
2.6.Урок 6. Написання твору за романом Ж. Верна «П’ятнадцятирічний капітан»
ВИСНОВКИ
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ДО УРОКІВ


ВСТУП


    Філософи і соціологи називають сучасний етап розвитку цивілізації «інформаційним суспільством». Життя доводить, що в складних умовах, які постійно змінюються, найкраще орієнтується, приймає рішення і працює людина творча і гнучка, здатна до генерування й використання нового (нових ідей, задумів, підходів та рішень). Це людина, яка володіє певним переліком якостей: рішучістю, умінням не зупинятися на досягнутому, сміливістю мислення, здатністю бачити за межі того, що бачать сучасники і бачили попередники. Для цього їй потрібні певні навички: вміння думати, розуміти сутність речей, аналізувати, осмислювати ідеї, шукати необхідну інформацію, тлумачити її, застосовувати за певних умов. Якість національної шкільної системи, тієї освіти, що її здобувають молоді покоління, та рівня роботи вчительства, насамперед, залежить від міри їхньої відповідності вимогам сучасності, станові освітньої філософії наших днів, постійно змінюваним світоглядним і свідомісним обставинам сьогодення. Педагоги мають постійно відстежувати головні тенденції в суспільній свідомості, в змінах буттєвих принципів, у переінакшенні завдань та головної мети шкільної практики й освітніх запитів суспільства, не тільки відстежувати, а й активно вносити корективи у функціонування всієї освітньої системи, оновлювати її.
   Змінюються завдання освітньої галузі в інформаційному просторі, особистісно-орієнтована система навчання поступово приходить на зміну традиційній, класичні методи конкурують з інноваційними, набуває актуальності технологічний підхід у навчанні. Педагоги зацікавлені в тому, щоб зробити процес навчання цікавим і продуктивним та залучити до роботи на уроці кожного учня, тим самим розвиваючи його таланти й здібності, навчити дитину самостійно мислити, розмірковувати, аналізувати, висловлювати та обгрунтовувати власні думки.
   Робота над реалізацією методичної проблеми «Використання ІКТ для стимулювання інтересу учнів до читання та формування комунікативних компетенцій на уроках світової літератури» визначає мету досвіду – пошук шляхів вирішення проблеми формування внутрішніх мотивів навчання; формування розвитку інтелектуальних, творчих, комунікативних якостей учнів та створення системи ефективних методів їх стимулювання (засобами ІКТ) в процесі вивчення шкільного курсу світової літератури.
   Завдання і шляхи реалізації досвіду:
• теоретично обґрунтувати необхідність дотримання особистісно-мотиваційного принципу в організації навчальної діяльності;
• визначити напрями забезпечення позитивної мотивації та стимулювання формування комунікативних компетенцій у зв'язку з методами їх реалізації;
• окреслити навчально-мотиваційні можливості інформаційно-комунікаційних технологій у рамках літературної освіти;
• проаналізувати шляхи, методи і форми уведення інформаційно-комунікаційних технологій у структуру уроку світової літератури.
   Актуальність науково-методичної проблеми обумовлюється тим, що сучасний світ – це світ, який вимагає від сучасної людини вміння користуватись комп’ютерною технікою, володіти знаннями новітніх інформаційних технологій і застосовувати їх у різних сферах життєдіяльності. Упровадження ІКТ у навчальний процес сприяє всебічному розвитку особистості, активізує навчальну діяльність учнів, формує систему мотиваційних факторів усвідомленого навчання, сприяє творчому зросту дитини. Інноваційна значущість досвіду вбачається у впровадженні в навчально-виховний процес засобів ІКТ з метою підвищення якості й ефективності уроку та формування особистісних та навчальних компетенцій учнів, підвищенні мотиваційної сфери навчальної діяльності. Практичне значення - формуванні практичних навичок навчальної діяльності учнів в умовах сучасного інформаційно-комунікаційного простору, створення системи ефективних методів стимулювання (засобами ІКТ) учнівського інтересу до читання в процесі вивчення шкільного курсу світової літератури.
    Апробація досвіду. Досвід апробовано в рамках Всеукраїнських конкурсів «Панорама творчих уроків» (Додаток А), «Вчитель-новатор» (Додаток Б), «Мультимедійна презентація на сучасному уроці світової літератури» (Додаток В). Аспекти його ефективності обговорювались на науково-практичному семінарі, проведеному редакцією газет «Зарубіжна література» й «Українська мова та література» в Київському міському будинку вчителя (Додаток Д). У посібнику окреслено лише загальні напрямки та концептуальні підходи до осмислення проблеми, запропоновано можливі варіанти уроків за конкретним твором. У практичній частині представлено систему уроків за творчістю Ж.Верна.





Скачати повну версію документу "ВИКОРИСТАННЯ ІКТ ДЛЯ СТИМУЛЮВАННЯ ІНТЕРЕСУ ДО ЧИТАННЯ ТА ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНИХ КОМПЕТЕНЦІЙ НА УРОКАХ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ"

СИСТЕМА УРОКІВ ЗА ТВОРЧІСТЮ Ж.ВЕРНА З МУЛЬТИМЕДІЙНИМ СУПРОВОДОМ:


Переглянути документ. Урок 1. Жуль Верн – всесвітньовідомий мандрівник

Переглянути презентацію. Урок 1. Жуль Верн – всесвітньовідомий мандрівник

Переглянути документ. Урок 2. Ж.Верн «П’ятнадцятирічний капітан». Прославлення сили людського характеру в романі

Переглянути документ. Урок 3. Образ Діка Сенда – п’ятнадцятирічного капітана

Переглянути презентацію. Урок 3. Діка Сенд П’ятнадцятирічного капітан. Характеристика літературного образу

Переглянути документ. Урок 4. Друзі і вороги Діка Сенда

Переглянути презентацію. Урок 4. Друзі і вороги Діка Сенда

Переглянути документ. Урок 5. Велич науки і знань у романі Ж.Верна «П’ятнадцятирічний капітан»

Переглянути презентацію. Урок 5. Велич науки і знань у романі Ж.Верна «П’ятнадцятирічний капітан»

Переглянути документ. Урок 6. Написання твору за романом Ж. Верна «П’ятнадцятирічний капітан»