Офіційний сайт Нетішинського НВК





Нетішинський навчально-виховний комплекс "Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів та ліцей"







ПРОБЛЕМНО-ПОШУКОВЕ
НАВЧАННЯ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ СОЦІОКУЛЬТУРНОЇ
КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ



Із досвіду роботи
Чабан Світлани Василівни,
учителя української мови та літератури
Нетішинського навчально-виховного
комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІ ст..
та ліцей»


ЗМІСТ
ВСТУП………………………………………………………………………………………….3
РОЗДІЛ 1. УМОВИ ЕФЕКТИВНОГО ВПРОВАДЖЕННЯ ПРОБЛЕМНО ПОШУ- КОВИХ МЕТОДІВ ПРИ ВИВЧЕННІ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ І ЛІТЕРАТУРИ 4
РОЗДІЛ 2. ВИКОРИСТАННЯ ПРОБЛЕМНО-ПОШУКОВИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ, ЛІТЕРАТУРИ ТА У ПОЗАКЛАСНИХ ЗАХОДАХ 9
2.1. Урок-дослідження «Ким є для сучасних українців Т. Г. Шевченко?» 9
2.2. Урок-звіт дослідницьких груп «Найвища і найчистіша краса світу – жінка, мати»..16
2.3. Урок-диспут «Можна жити й хохлом, і не згіркне від того хлібина..?» (За матеріалами газети «Слово Просвіти») 19
2.4. Урок-екскурсія «Перспективи музейної справи в Україні» 22
2.5. Урок – захист проектів «Козацький син чолом у небеса…» 25
2.6. Урок – літературна вітальня «І миті жодної не можна повторити» 31
2.7. Свято української мови «Говоріть – і продовжуйте мові життя» 36
2.8.Урок знань «Життя людини – найдорожче багатство» 49
РОЗДІЛ 3.УЧНІВСЬКА ТВОРЧІСТЬ ЯК ФОРМА РЕАЛІЗАЦІЇ СОЦІОКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ 54
Ми – твоє майбутнє, Україно! Зайцева Анастасія 54
«Можна жити й хохлом, і не згіркне від цього хлібина…»? Фабрицька Вікторія……...58
Я – українець! Зімбіцький Роман 60
Я – європеєць? Канєвський Богдан 61
Молодий я, молодий… Дяченко Михайло… 63
Ким є Шевченко для сучасних українців? Савченко Соломія 65
Духовний образ людини, або Яким ми бачимо сьогодні Г.С. Сковороду. Корнійчук Оксана 66
Моє місто. Вислинська Юлія 69
Музеї – потреба сучасності чи минуле століття? Бондарчук Ірина 71
Полотна, що зцілюють. Степанюк Тетяна… 73
Творці людських душ. Трикуш Наталія 75
Десь є у вас бабуся, мати…Юр’єва Оксана 77
Сповідь. Кравчук Ірина 79
Що таке любов? Ольшановська Ольга 81
ВИСНОВКИ 84
СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ 85

ВСТУП

   Актуальність проблеми формування творчої особистості випускника визначається сучасними умовами державного і духовного відродження України. Особа формується у певному соціальному середовищі, водночас впливаючи на економічні, ідеологічні, загальнокультурні особливості життя громади. Значно зростає роль суб’єктивного фактору, вплив цілеспрямованої діяльності людини на розвиток суспільства.
   Упровадження проблемно-пошукових методів навчання сприяє розвитку навиків творчої навчально-пізнавальної діяльності, більш осмисленому і самостійному оволодінню знаннями, формуванню світогляду, активної життєвої позиції. Особливо ефективне застосування таких методів, коли створене міцне наукове підґрунтя, культура пізнання, інтересів і здібностей.
   Метою даного посібника є обґрунтування якісного впливу проблемно-пошукових методів навчання на розвиток творчих здібностей старшокласників, на формування їх свідомої громадянської позиції. У процесі вивчення питання проаналізовані розвідки вчених К. Д. Ушинського, М. І. Мамутова, І. Я. Лернера, А. М. Матюшкіна, М. Н. Скаткіна, Г. І. Ващенка, сучасних лінгводидактів Пентелюк М., Голуб Н., Караман С., Горошкіної О., Шелехової Г.
   У другому розділі пропонуються розробки уроків, що демонструють створення не умовної, а реальної мовленнєвої ситуації, у якій учень залучається до співавторства, до вирішення суспільно вагомих проблем і демонстрації особистісних суджень.
   Творчі роботи призерів літературних конкурсів, учнівські публікації в періодичних виданнях стали основою дидактичних матеріалів до уроків розвитку мовлення, запропонованих у третьому розділі.
   Посібник рекомендований учителям української мови і літератури та учням старших класів.




Скачати повну версію документу "ПРОБЛЕМНО-ПОШУКОВЕ НАВЧАННЯ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ СОЦІОКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ"